vrijdag 4 mei 2012

Zo kan het ook!


bron: Omoda

Klantenservice om van te smullen…
Halleluja! Wat is dat toch eens fijn zeg, een goede ervaring met een klantenservice. Ik brak mijn klomp en kreeg prompt een nieuw stel en geld terug! En dat met een snelheid en een vriendelijkheid waar je u tegen zegt! Omoda is top….

In oktober 2011 kocht ik een stel fijne laarzen bij Omoda. Hipperdepip van een klomp-model. Klinkt lomper dan de werkelijkheid, zoals je hiernaast ziet op het plaatje. Hele fijne schoenen, totdat ik op een avond naar de zool keek en zag dat deze was gebroken! Hoe jammer… dus op naar de schoenmaker. Hij kon dit niet repareren. Teleurgesteld ging ik weer naar huis. Ik besloot aan de verkoper, webwinkel Omoda.nl (met ook vestigingen in verschillende steden, waaronder Dordrecht) te vragen of zij dit probleem herkenden en of ze mij konden helpen. Niet geschoten is altijd mis, dacht ik nog.

De volgende dag nog voor 9 uur piepte mijn telefoon. Via Facebook en Twitter had ik een bericht terug van Omoda. Of ik nog mijn bestelnummer had en dat even kon doorgeven. Hoe fijn is het als een bedrijf direct reageert en serieus op de zaak in wil gaan! Het nummer stuurde ik nog die avond op en kreeg de volgende dag direct weer bericht. Omoda kende het probleem niet, maar wilde graag helpen. Kon ik de schoenen opsturen naar een antwoordnummer (gratis verzending, zo fijn) en erbij een briefje met mijn wensen omtrent de hulp. Een ander paar schoenen of geld terug, laat maar weten. Omdat ze nog niet eerder een dergelijke klacht hadden gekregen, vermoedden ze dat het niet nog een keer zou voorkomen.

En zo stuurde ik mijn lievelingslaarzen terug naar Omoda. Een week later kreeg ik bericht. Er was een nieuw paar schoenen onderweg. Maar dat was nog niet alles… De laarzen zijn nu in de uitverkoop voor de helft van de prijs en dus krijg ik ook nog eens de helft van het geld terug! Dat kan ik besteden in de winkel of op mijn rekening laten storten, wat ik wil. Mijn mond viel open van zoveel service.

Dit verdient een driewerf hoera 
Ik zeg, dit verdient een voorpagina-artikel in een landelijke krant! Met groot erboven: zo kan het ook. Maar omdat mijn relaties bij de nieuwsredacties nog niet helemaal top zijn, doe ik het maar op mijn eigen blog!

Hoera, hoera voor Omoda. Ik ben fan, blijf zeker klant, ben al aan het speuren op hun website naar een leuk paar andere schoenen. En vandaag zijn de nieuwe laarsjes ook nog eens door de postbode bezorgt.

Heb jij wel eens een fijne klantenservice-ervaring gehad? Vertel het me in een berichtje onder dit blog.

1 opmerking: